יהודה אילון ז"ל

ד' בתשרי תרצ"א - א' בטבת תשפ"ג 26.9.1930 - 24.12.2022

נכתב ע"י עין הנצי"ב

שלשה מעגלים שולבו בחייו ובמותו של יהודה:

מעגל השבוע – החול והשבת. העבודה הייתה ערך מרכזי בחייו ועד אחרית ימיו היה יהודה איש של עבודה, עבודת החול ועבודת הקודש. בכל מקום שידיו נגעו, היו אתו גם הלב והנשמה וגם אורך הרוח, הדבקות והנאמנות לדרך ולבורא עולם. 

מעגל החודש וההתחדשות. המאור קטן, הירח, מבטא בדרכו את רוחך. כמו יהודה, בנו הרביעי של יעקב אבינו, שמנהיגותו באה לידי ביטוי בפרשות שנקראו סמוך לפטירתך - מאדם תועה באפלה הוא מוכתר בסופו של דבר למנהיג עם ישראל, מייסד מלכות דוד, שמגלה אחריות, נאמנות, עוצמה ונחישות מול שליט רב עוצמה, וכן הערבות שאותה הפגין בעת צרה כלפי משפחתו. כך גם ראינו אותך, מילד תועה בתקופת השואה הפכת לשותף בהקמת יישוב חדש בשדה טרשים קירח, הקמת משפחה, הקמת את ענף המדגה, את מחסן התערובת ובשנים האחרונות תרמת את חלקך במפעל ועוד.

המעגל שלישי - מעגל השנה, שעובר דרך חג החנוכה, ודרך יהודה נוסף, יהודה המכבי. יהודה שסחף עם משפחתו עם שלם לניצחון היהדות על ההתייוונות והרשע ולהקמת מלכות ישראל, והשאיר לנו את חג החנוכה חג המשפחה, איש נר ביתו. כך גם אתה היית לנו ולבני משפחתך כמקור של אור. צאצאיך ינקו מאורך ומאורה של לאה רעייתך, הקמתם משפחה לתפארת, משפחה שממשיכה את מסורת המכבים והיהודים והולכת לאורם. 

ובנימה אישית, 

כשאבוא לנחם את המשפחה יחסר לי באופן אישי הכיסא של אסף זכרונו לברכה, בן כיתתי, שבטוח משתתף אתנו בדרכו ביום קשה זה, יהי זכרו ברוך.

מי שייכנס לביתנו יתקל בתמונה גדולה על קיר המטבח, תמונה של יהודה כנער צעיר ונאה בבריסל בתקופת השואה, עוזר למשפחה שאצלה הסתתר למכור פירות וירקות בשוק, גם מי שמזהה וגם מי שלא, זוכה לשמוע את סיפור ההצלה המופלא של יהודה ומשפחתו ולהתוודע לכך שאיבדנו איש גדול, חזק ואמיץ, איש משפחה איש אמונה ונאמנות שחי איתנו ולצידנו שנים רבות. 

יהי זכרו ברוך.

יוסי בן שלום