עמודים 755 - אייר - סיוון תשע״ב

כיבוש, גאולה ובני מיעוטים

כיבוש, גאולה ובני מיעוטים
על תודעת בני מיעוטים ותפיסת "היזהרו בבני עניים..." של בעז, ועלינו

 

חג השבועות, על שלל היבטיו - מתן תורה, קציר, ביכורים ועוד, תופס אותנו שוב. מעבר למאכלי החלב (נקמת הצמחונים שבינינו...), עולה תמיהה - מה ייחוד לו, לרגל זה, שבניגוד לפסח וסוכות אשר ניחנו גם בחולו של מועד ויום אחרון של חג, בא וכבר נגוז עד ליממה בודדת נוספת שתחול בדיוק בעוד שנה. אבקש להתמקד בנקודה העולה ממגילת רות ומעשה העלילה הנקרא במהלך החג.

 

בין המעדר לאמונה
כיצד ומדוע חשוב להחזיר את החקלאות לחברה הישראלית?

 

הצעדים הראשונים של שיבת ציון היו במושבות ובקיבוצים שהתבססו על חקלאות. החקלאות - עבודת האדמה בארץ ישראל, היא בסיסית לעמנו וממילא ערך הנוגע לכל אחד ואחד. אחרי אלפיים שנה בהן לא קיימנו כמעט מצוות התלויות בארץ - עלינו לחזור אליהן. בקיבוצים ובמושבים הדתיים יש תודעת מצוות התלויות בארץ, אך רוב עם ישראל מסתפק בכתובת "הופרשו תרומות ומעשרות" על התוצרת שהוא קונה...

ירושלים של מזל
סיפור אישי מתוך החומות

 

כולנו מכירים את ירושלים, על סמטאותיה הצרות והקסומות, המגדלים ההולכים ונבנים, השיפוצים הבלתי נדלים והפיח הרב - לצד הקסם והילת הקדושה שאופפת חלק מהמקומות שבה. העיר שחוברה לה יחדיו, אך בינינו - נראה שהיא תמיד פצועה, טעונה, בעין הסערה. החודש חגגנו 45 שנה לשחרור העיר בשנת 67', לאחר שגורשו ממנה היהודים במלחמת השחרור. 

 

לגיליון המלא