עמודים 757 - אלול תשע״ב - תשרי תשע״ג

אז איך קוראים לנו

אז איך קוראים לנו

 

פעם כולנו היינו בני עקיבא. הצעירים, המבוגרים, הבנים והבנות. כשחילונים (שאז עוד היו “חופשיים") היו מתארים אותנו - שכניהם, חבריהם לעבודה או מכריהם, הם היו אומרים: “הם בני עקיבא, אנשים נחמדים מאוד". למרות שרבים מאיתנו בכלל לא הלכו לתנועת נוער קראו לנו בני עקיבא. השם של תנועת הנוער הפך לשם של דור. אם היית בני עקיבא זה אומר שלא היית חילוני ולא היית חרדי. לשבטים שלנו קראו להגשמה, מגשימים, אפילו מתנחלים, מילים כאלה. תורה ועבודה היו גם סיסמא וגם שאיפה וגם דרך חיים. גרעיני נח"ל הלכו לקיבוץ הדתי לבנות ולהיבנות ובתמורה הקיבוץ הדתי
שלח את אנשיו להוביל את בני עקיבא. חיים חפר מתנועת העבודה כתב שיר מתפעם על בני עקיבא, ואנחנו היינו מאושרים: תראו איך שאוהבים אותנו, החופשיים, למרות שהם מתנועות השמאל. אח, תענוג.

 

חוגגים 70 בקבוצת יבנה
נקודת מבט מסכמת במפגש עם צוות הפקת אירועי השבעים

 

מסתבר שביבנה כמו ביבנה התחילו לחשוב על שנת ה-70 שנה. "אספנו צוות חשיבה קטן שעסק בשאלהוחצי לפני המועד מסביר דני הרץ, עד לא מזמן אחד משני מזכירי הראשונית",. "ניסינו להגדיר - מהי מטרת האירוע? למה כדאיהפנים ביבנה לחגוג? בצוות החשיבה נקבעו מטרות על. עלו בו הרצון לחיזוק הקשר והזיקה בין החברים לקיבוץ, הרצון להכרה ולהעמקת מורשת היחד הקיבוצית, חיזוק הזהות הקיבוצית–דתית שלנו, חיזוק ויצירת גאוות יחידה, וחיזוק זיקת דור ההמשך לבית קבוצת יבנה. מטרה נוספת שסומנה היא חיזוק וחידוש הקשר עם הבנים עוזבי יבנה".

מראה מקום - הגדת יבנה

 

מתי מחליט אדם לרכוש לעצמו הגדה של פסח ולהוסיפה על אלו הקיימות בביתו? אין לך ספר מספרי 'ארון הספרים היהודי' שהודפס במהדורות רבות ושונות כל כך כמו ה'הגדה של פסח'. יותר מ-6,500 מהדורות שונות של ההגדה הודפסו עד שנת תשע"ב, ומספר זה אינו כולל את מאות מהדורות ההגדה שראו אור כאמצעי פרסום ויחסי ציבור. על כן עולה השאלה, מה ראו אנשי קבוצת יבנה לכלול באירועי שנת ה-70 לעלייתם להתיישבות במקומם הקבוע הוצאת מהדורה חדשה של 'הגדה של פסח'? היש בהגדה זו פירושים חדשים וייחודיים? האם נרשמו בה מנהגים שטרם ידענום בכתב, מנהגי ק"ק קבוצת יבנה? האם עיצובה חדשני ומעורר בקורא השראה ועניין שלא היו אצלו בהגדות אחרות? מיהו הקונה או המקבל החפץ בהגדה זו?

 

לגיליון המלא